czwartek, 5 września 2013

TUŃCZYK Z POMIDORAMI I MAKARONEM

Z serii "szybko i tanio", bo tak naprawdę wszystkie te składniki można znaleźć w domu (jeśli oczywiście lubimy tuńczyka). Przepis bardzo prosty, u mnie zazwyczaj jest to totalna improwizacja.



Składniki

Puszka tuńczyka (u mnie w sosie własnym)
Puszka pomidorów (u mnie w całości). Oczywiście możemy zastąpić je świeżymi pomidorami.
2 duże ząbki czosnku
1 duża cebula
Parmezan (u mnie garść goudy na patelnie i do posypania)
łyżka oliwy
bazylia
oregano
pieprz
sól
pęczek zielonej pietruszki (do ozdoby)

Makaron (u mnie 200g makaronu z czosnkiem niedźwiedzim) 









Na patelni rozgrzewamy łyżkę oliwy i wrzucamy cebulę pokrojoną w plasterki - zeszklić. Następnie wrzucamy wyciśnięty przez praskę czosnek, dorzucamy tuńczyka z pomidorami i wszystko mieszamy na dużym ogniu.
Doprawiamy do smaku solą, pieprzem, bazylia i oregano. 
Można wrzucić ser (u mnie bardzo często ląduje w potrawach tego typu).
W między czasie gotujemy makaron.
Przed podaniem posypać serem i ozdobić pietruszką.



SMACZNEGO!!

2 komentarze:

  1. Kocham wszystkie makaronowe dania <3
    Pyszny ten Twoj makaronik :) Tunczyk w szafce jest, wiec moze sobie jutro sprawie taki obiadek :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie dania, tuńczyk to moja słabość ;)

    OdpowiedzUsuń