wtorek, 3 września 2013

CRUMBLE CZYLI PIECZONE OWOCE POD KRUSZONKĄ

Co to są crumble chyba każdy wie, a jeśli nie to wyjaśniam...
To nic innego jak owoce zapiekane w piekarniku a na nich słodka kruszonka.
Jakie owoce? Takie jakie lubimy najbardziej. U mnie śliwki, maliny i borówki.

Składniki

Owoce według własnego uznania (tyle aby zakrywały miseczki do zapiekania - kokilki)


Kruszonka

 1/2 szklanki mąki
1/4 szklanki cukru ( u mnie trzcinowy)
1/4 kostki masła (rozpuszczonego)
łyżeczka  cynamonu


  
Sposób przygotowania
 Pokroić owoce na mniejsze kawałki tak aby zakrywały prawie całą miseczkę do zapiekania.
Składniki na kruszonkę wymieszaj ze sobą (masło lepiej aby było rozpuszczone) a następnie posyp nią owoce.
Zapiecz wszystko w piekarniku nagrzanym do 180 stopni około 20 minut.
Gotowe!
Można posypać cukrem pudrem, nałożyć bitą śmietanę lub kulkę ulubionych lodów przed podaniem.
Serwować oczywiście ciepłe!!

SMACZNEGO

 

 


 




5 komentarzy:

  1. znowu pachnie jesienią ;) chyba będę musiała zrobić jakieś zapiekańce bo aż mi ślinka pociekła na widok Twojego crumble!

    OdpowiedzUsuń
  2. No, jak to cudnie wygląda...Crumble smakuje mi najbardziej właśnie jesienią!

    OdpowiedzUsuń
  3. najbardziej lubię z malinami:) daję tylko o wieeeeeeeele więcej kruszonki ;D i mam identyczne kokilki :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię jak owoce przebijają się przez kruszonkę a nie wiem czy dałyby radę przez większą warstwę:)
      Kokilkę niestety mam tylko jedną:(

      Usuń