czwartek, 3 października 2013

PIZZA NA CHRUPIĄCYM CIEŚCIE

Przepisów na ciasto przetestowałam kilka i żaden nie był dość dobry aby polecać dalej. Na szczęście jakiś czas temu otrzymałam recepturę, której trzymam się już od kilku pizz i dziś chciałabym wam ją przedstawić.
Ciasto nie powinno uginać się pod ciężarem składników i takie właśnie jest!


Składniki
  szklanka zimnej wody
łyżeczka cukru
łyżeczka soli
kawałek świeżych drożdży (10g)

Podane wyżej składniki mieszamy ze sobą w misce.
Następnie dodajemy:

3 łyżki oleju
szklanka gorącej wody
kg mąki pszennej
Składniki według własnego uznania ( u mnie mozzarella, szynka, kiełbasa, pomidor, cebula i bazylia)

 
 Wyrabiamy ciasto dopóki nie uzyskamy jednolitej masy, po czym odstawiamy w ciepłe miejsce na 30 minut.
Następnie ponownie ugniatamy ciasto i wkładamy na dwie godziny do lodówki.
Po upływie dwóch godzin, wałkujemy koło o średnicy 36 cm (jeśli mamy takiej wielkości talerz oczywiście) i nakładamy składniki według własnego uznania.

Sos pomidorowy na ciasto:

3 łyżeczki przecieru pomidorowego
2 ząbki czosnku wycisniętego 
szczypta soli 
szczypta cukru
suszona bazylia (według uznania)

Bardzo często posypujecie pizze żółtym serem na składniki...
Ja proponuję wam abyście spróbowali trochę innego sposobu a mianowicie posypanie startą  mozzarellą na sos pomidorowy czyli pod główne składniki. Wówczas wyłoni się z nich prawdziwie intensywny smak.

 



Jak widać, u mnie pozostał pusty talerz...
Pizza na dwie baaardzo głodne osoby.

Z podanych składników zostaje jeszcze trochę ciasta na drugą mniejszą, ale ja zamrażam i zostawiam na później.

SMACZNEGO!!!

1 komentarz: