poniedziałek, 16 grudnia 2013

KRUCHE CIASTECZKA Z GWIAZDKAMI

Jak idą przygotowania do Świąt? Prezenty kupione? U mnie już wszystko powolutku dopięte na ostatni guzik. Mam powody ale to może kiedys wam opowiem;)
Już jakiś czas temu kupiłam foremki do wycinania w lukrze, a że niestety mało robię ciastek z lukrem, więc postanowiłam spróbować pobawić się w stemplowanie i wycinanie. Efekt? hmmm...
W smaku jednak przepyszne!!!!!!!!!!


Składniki

  • 170 g masła
  • 1/2 szklanki cukru lub cukru pudru
  • 2 szklanki mąki
  • 3 żółtka
  • 1 łyżeczka olejku migdałowego
  • 2 łyżki kwaśnej gęstej śmietany 18%
  • łyżeczka cynamonu
  • szczypta soli 
Wszystkie składniki mieszamy ze sobą i ugniatamy na jednolitą masę, którą następnie owijamy folią spożywczą i wkładamy do lodówki na około 2h.

Po schłodzeniu ciasta, rozwałkowujemy na grubość 5mm i tworzymy nasze wzory.
 Ciastka pieczemy w piekarniku w 180 stopniach, 15/20 minut w zależności od tego jak bardzo chcemy mieć zrumienione.

Uwaga:
Ciasto jest dość mocno klejące, więc radzę przy wałkowaniu nie żałować mąki.


SMACZNEGO!!!





1 komentarz:

  1. Rany, ja jeszcze za prezenty się nie wzięłam, ale mam plan zrobić je jutro, chyba...
    Ciasteczko bym porwała lub wymieniła się za piernika :)

    OdpowiedzUsuń