niedziela, 8 grudnia 2013

CIASTO CZEKOLADOWO KOKOSOWE

Czekolada i kokos to idealne połączenie jak dla mnie, dlatego gdy znalazłam przepis na blogu Rustykalna kuchnia (polecam z całego serca), nie mogłam się oprzeć. Upiekłam je wczoraj dla znajomych i baaardzo smakowało. Wpisuję na listę ciast świątecznych.
Jedyną modyfikacją był wierzch, czyli zamiast twardej polewy czekoladowej na górze, starta gorzka czekolada. Wydaje mi się, że w tej wersji bardziej mi pasuję.
Ciasto jest wilgotne i nie za słodkie (co dla mnie jest ogromnym plusem).


Składniki
 

300 g gorzkiej czekolady
130 g cukru
180 g masła
2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
100 g wiórków kokosowych
200 ml mleka
3 łyżki mąki
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
5 dużych jajek
1 szklanka śmietany kremówki
2 łyżeczki cukru pudru



Czekoladę, cukier, masło i kawę rozpuszczamy w małym rondelku stale mieszając aby masa nie przywierała do dna. Następnie odkładamy na bok do wystudzenia.
W osobnej miseczce mieszamy wiórki kokosowe z gorącym mlekiem i również odstawiamy aby wiórki wpiły mleko. Po kilku minutach blendujemy lub miksujemy tak aby powstała jednolita masa (u mnie nie wyszła ale w niczym to nie przeszkadza).
Mieszamy teraz masę czekoladową z wiórkami i dodajemy mąkę, proszek do pieczenia i jajka.
Następnie wlewamy wszystko do tortownicy o średnicy około 20cm w temperaturze 180 stopni na około 60 minut.

Gdy ciasto będzie już gotowe, wyciągamy z piekarnika i czekamy aż całkowicie ostygnie tak aby nałożyć na nie śmietanę ubitą z kremówki i cukru pudru. Na wierzch posypujemy startą czekoladą i gotowe.

SMACZNEGO!!
Na koniec chciałabym wam jeszcze polecić płytę Kari "Wounds and Bruises", którą odkryłam parę dni temu i od razu pobiegłam po nią do sklepu. Nastrojowa i odprężająca...to w dwóch słowach.

Życzę wam zatem miłego słuchania i leniwej niedzieli.







3 komentarze:

  1. Ciasto wspaniałe ,dla mnie też kokos i czekolada to ideał!.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto wyborne a piosenka również przypadła mi do gustu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam takie czekoladowe wypieki, pycha!

    OdpowiedzUsuń