wtorek, 3 grudnia 2013

CHLEBEK SEROWO ZIOŁOWY

Przepis od dawna gościł na mojej liście "do zrobienia" i w końcu doczekał się realizacji. W sieci aż roi się od przepisów na tego typu chleby, tak więc skuszona komentarzami postanowiłam go upiec.
Przepis pochodzi ze strony stylowi.pl

Na zdjęciach połowy już nie ma, tak szybko został zjedzony. Polecam kroić i jeść gdy jeszcze ciepły!!
Jak dla mnie chlebek za mało słony tak więc następnym razem dodam jej więcej.


Składniki na ciasto:

3 szklanki mąki pszennej
1 opakowanie suchych drożdży (7g) lun świeżych (25dkg)
4 łyżki roztopionego masła
250 ml letniego mleka
2 jajka
1/2 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki cukru

Składniki na farsz:

ok.100g stopionego masła
1/2 opakowania ziół prowansalskich (suszone)
ok. 1 łyżki zielonej pietruszki (świeża posiekana)
6 ząbków czosnku (przeciśnięte)
2 łyżki prażonej cebulki
1/2 szklanki tartego parmezanu i odrobina tartej mozzarelli
ok. 2 łyżki posiekanego szczypiorku






 

2 komentarze:

  1. Wygląda pysznie! Lubię jeszcze jak jest ciepły chlebek odkroić sobie piętkę i samym masłem posmarować. mniam. Taki serowo - ziołowy jeszcze u mnie nie gościł, ale smaka na niego mi zrobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń